Odvodňovacie žľaby HAURATON vo finále Formuly 1
VITAJTE V KRÁĽOVSKEJ TRIEDE ODVODŇOVACÍCH ŽĽABOV!
HAURATON s 20 km odvodňovacích žľabov na štartovacej čiare finále Formuly 1
Okrem Sebastiana Vettela, ktorý 1. novembra korunoval svoju ešte stále krátku kariéru vo Formule 1 víťazstvom vo finále tejto sezóny, bol v tento deň potvrdený ešte jeden víťaz z Nemecka: odvodňovací systém HAURATON: 20 km inovatívnych žľabov ležiacich na 170 hektárovom objekte – najväčšom projekte v histórii firmy.
Žľaby musia zniesť vysokú rýchlosť
Preteky Formuly 1 majú neuveriteľnú silu. Pretek pozostáva z 56 kôl a dosiahnuté rýchlosti sa pohybujú do 320 km/h. Nejde iba o pilotov a monoposty, aj kvalita jazdného povrchu je dôležitá. Preto sa kladie dôraz na splnenie tých najvyšších bezpečnostných štandardov.
V Abu Dhabi boli použité dva typy invenčných výrobkov HAURATON určených na odvodnenie spevnených povrchov: RECYFIX HICAP Typ G a FASERFIX SUPER 100-300. Druhý spomínaný slúži i na dočasné uloženie káblov, špeciálne spoje tvaru „T“ a „X“ značne uľahčujú ich ukladanie. Odvodňovacie žľaby RECYFIX HICAP majú nielen skvelý hydraulický výkon, ale štrbinové kryty z tvárnej liatiny ich robia aj značne pružnými. To sa preukázalo pri preprave a montáži, nakoľko tieto produkty sú veľmi odolné voči poškodeniu. Sú preto obzvlášť vhodné pre umiestnenie na tak špecifickom objekte akým Yas Marina Circuit bezpochyby je, keďže vysoká rýchlosť vozidiel vytvára silný sací efekt. Spojovacie a povrchové vrstvy je možné napojiť priamo na vozovku a žľaby je možné uložiť nielen priamo ale aj radiálne.
Komplexná architektúra odvodňovacích žľabov
S tak vysokou úrovňou hydraulického výkonu žľaby preberajú na seba aj zber dažďovej vody z plôch rozliehajúcich sa popri dráhe. Asymetrická konštrukcia odtokového vpustu umiestneného mimo dráhy a atraktívny povrch uspokojujú technické a estetické požiadavky zároveň. Táto luxusná dráha vybudovaná v ambicióznom Emiráte je práve tak dobrá ako Monte Carlo Grand Prix, a to nielen vďaka jazde cez prístav.
Prvý pretek 1. novembra 2009
Mávnutie károvanou vlajkou 1.11.2009 zavŕšilo úspešné uzavretie takmer dvojročnej výstavby. Výrobky HAURATON boli zabudované približne šesť mesiacov pred týmto dátumom. Medzitým však už prešli úvodnými testami odolnosti. Finálna vrstva vozovky bola položená až na úplnom konci prác. Je totiž cennou časťou dráhy a je vylúčené, aby sa po nej pohybovali stavebné stroje. Preto počas stavebných prác boli žľaby uložené iba v podkladových vrstvách, z ktorých vyčnievali o 4 cm. To znamená, že boli vystavené obrovským nárazom ťažkých strojov až do finalizácie dráhy.